Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArbuthnot, Jack; Gordon, Donald A.
TitelBehavioral and Cognitive Effects of a Moral Reasoning Development Intervention for High-Risk Behavior-Disordered Adolescents.
QuelleIn: Journal of Consulting and Clinical Psychology, 54 (1986) 2, S.208-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Behavior Problems; Delinquency; High Risk Persons; Intervention; Moral Development
AbstractSubsequent to participation in a cognitively based moral reasoning development program adolescents identified by teachers as aggressive and/or disruptive demonstrated advance in moral reasoning stage and improvement on several behavioral indexes, including behavior referrals, tardiness, academic performance, and police/court contacts. Follow-up data showed continued gains. (Author/BL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: